Aktuális

6430,Bácsalmás Szent János utca 5.,
Az intézmény nyitvatartási ideje: 7:00 - 18:00

Összmagyar középiskolás tábor

A Rákóczi Szövetség idén nyáron 20. alkalommal rendezte meg a Kárpát-medence és a diaszpóra magyar középiskolásainak táborát. Márai András igazgató úr közreműködésével, egy nyertes pályázatot követően gimnáziumunk hat tanulója (Daám Kristóf, Márta Balázs, Bencsik Vivien, Borbás Áron, Csökmei Zsófi, Tamás Gabriella) is a résztvevők között lehetett.  Július 1-én hétfőn reggel nagy izgalommal indultunk útra az ingyenes tábori járattal Sátoraljaújhelyre. A nyitóünnepségen a helyszínen lévő amfiteátrumban Csáki Csongor, a Rákóczi Szövetség elnöke köszöntötte a résztvevőket és Szajkó Gábort, aki alapítóatyaként már 20 éve szorgoskodik a tábor mellett. Megérkezésünk napját játékos ismerkedési est zárta.

Kedd délelőtti gyalogtúránk egy csodás természeti kincshez, a Megyer-hegyi tengerszemhez vezetett, útközben a nordic walking botokat is kipróbálhattuk. Délután a sárospataki Rákóczi-várba látogattunk el, este a helyi Bokréta tánccsoport diákjai tartottak egy kis zenés - táncos műsort.

A szerdai sportnapon a nevező csapatok fociban, kosárban, röplabdában mérhették össze tudásukat. Akik nem sportoltak, azok a szurkolók táborát erősítették vagy társasoztak az ebédlőben. A tábort meglátogatta Soltész Miklós egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkár is, aki a gyerekekkel együtt játszva tanította őket métázni. A nagy hőségben jól jött a tábori medence, amely egész nap rendelkezésére állt mindenkinek egy hűsítő fürdőre. Délelőtt folyamán a Nem adom fel alapítvány is bemutatkozott, melynek során találkozni lehetett tolószékben ülő honfitársainkkal. Délután Kubiszyn Viktor író tartott drogprevenciós előadást a táborhoz tartozó filagórában. Este mozifilm vetítés volt az ebédlőben.

Csütörtökön felvidéki utazás volt a program. Először Borsiba, Rákóczi szülőhelyére látogattunk el, majd Lelesen egy római katolikus templomot néztünk meg, a premontrei rendhez tartozó helyi plébános kalauzolásával. Ezután Dobó István egri várkapitány szarkofágja mellett időztünk egy kicsit a dobóruszkai katolikus templomban, majd a szlovák - ukrán határon fekvő kettévágott faluba, Nagyszelmencre („kis Berlin”) látogattunk el. Itt elénekeltük a Székely himnuszt. A helyiek finom bográcsgulyással és lekváros buktával vendégeltek meg bennünket. Ezután folytattuk utunkat Imregre, ahol egy Ferences templomot néztünk meg és hallgattuk történetét egy szőlőlugas árnyékában. Ugyanitt Ungvár irányába tekintve a Kárpátok csodás vonulataiban gyönyörködhettünk. Mai napunk utolsó állomása Terevesen volt az Andrássy kastélyban. Az estét táncház zárta a Boróka tánccsoport közreműködésével.

Pénteken Kassára kirándultunk busszal, a Zempléni-hegység szép tájain át haladva. Kassa nevezetességeit egy városismereti vetélkedő keretében fedeztük fel, mely hét állomásból állt. A Dóm tornyába 160 meredek lépcsőt megmászva vezetett utunk, de a gyönyörű kilátás megérte a fáradozást. Az altemplomban megemlékeztünk Rákóczi sírjánál. Délután egy meredek hegyi lejtőn kaptatva a füzéri várat ostromoltuk meg. Este színházi előadás volt a tábori amfiteátrumban, Mikes Kelemen Nénémhez írt levelei alapján, melyet a közönség vastapssal jutalmazott.

Szombat délelőtt jurtaépítésben és íjászkodásban próbálhattuk ki honfoglaló eleink életmódját, majd Takaró Mihály irodalom óráján hallgathattunk magvas gondolatokat. A délutáni szavaló versenyen, valamint a rovásírásban is sokan megcsillogtatták tehetségüket. Estefelé elzarándokoltunk a Magyar Kálváriához, amit az amfiteátrumban református istentisztelet és a tábori kápolnában katolikus szentmise követett. A búcsúesten a diákok vicces, zenés és táncos jeleneteket, adtak elő tábori élményeikből a közönség nagy tetszésére.

Vasárnap sok élménnyel és új barátságokkal gazdagodva indultunk haza diákok és tanárok egyaránt.

2019. szeptember 27.

Haszur Antal

kísérő tanár

A bacsalmasigimnazium.hu sütiket használ a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához.

Tudjon meg többet Adatkezelési szabályzatunkban arról, kik vagyunk, hogyan léphet velünk kapcsolatba és hogyan dolgozzunk fel a személyes adatokat.

Az “Bezár" gomb lenyomásával jóváhagyja őket.

Bővebben a cookie-król...

Bővebben az Adatkezelési szabályzatunkról...